BijbelGetrouw

Het Bijbels gerichte forum!

BijbelGetrouw » Israël » Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

Pagina: 1

Auteur Bericht
Lid
Zoals het was als in de dagen dat de Heer Jezus werd gekruisigd ontsteken ook nu nog steeds extreme Joden in grote woede wanneer volksgenoten niet aan hun "normen" voldoen. Liefdeloze extremisten zijn óók in het land Israël te vinden.:

buitenland
Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen
JERUZALEM - In Israël is opnieuw ophef ontstaan over het gedrag van ultraorthodoxe Joden. Zij bekogelden een vrouw met stenen, omdat zij westers gekleed was. De vrouw was bang dat de mannen haar in brand zouden te steken.

Beit Shemesh is een bolwerk van orthodoxe Joden, waar vrouwen op straat maar amper worden getolereerd. Dat heeft de krant Haaretz woensdag gemeld. Het incident gebeurde dinsdag in Beit Shemesh ten westen van Jeruzalem, een bolwerk van ultraorthodoxen die campagne voeren tegen „onbescheiden kleding”.

De mannen sprongen op de auto van de vrouw, sloegen ruiten stuk, gooiden bleekwater naar binnen en staken alle banden lek. Toen de vrouw probeerde te vluchten, gooiden zij met stenen. De 27-jarige Natali Mashiah werd achtervolgd door een menigte, toen de politie haar kwam ontzetten.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11373170/__Vrouw_gestenigd_om_kledij__.html
Lid
Even uit mijn aantekeningen van deeltijd cursus die ik heb gedaan:

Citeren
Rabbijnse Tijd.

Mondelinge leer en overleveringen/tradities/regels hebben nu gezag. Jezus noemt dit “Het Juk” . Rabbijnse literatuur (De Talmoed) wordt overheersend.
De Torah wordt 2-ledig: schriftelijke overlevering aangevuld met de mondelinge overlevering (traditie).

Een grote frustratie van Jezus: traditie en mondelinge overleveringen worden belangrijker dan Gods Woord, en men mist de essentie uit de Tenach:

Heb de Heere Uw God lief boven alles, en uw naaste als u zelf.

Uw denken moet grondig vernieuwd worden.

Sterker nog, u moet een heel nieuw mens worden, die alleen voor God leeft, zuiver en goed. Trek een nieuwe natuur aan als een stel nieuwe kleren.

(Efeziers 4: 21-24)
Lid
Waarom zijn een paar malloten die met stenen gooien wel nieuws - en de belangrijkste Palestijnse islamtische geestelijke die tot genocide oproept op de Palestijnse staatstelevisie niet?

http://likud.nl/2012/01/sgp-hulp-palestijnen-beperken-als-geen-afstand-wordt-genomen-van-ophitsing/
Lid
Likoed Nederland schreef
Waarom zijn een paar malloten die met stenen gooien wel nieuws - en de belangrijkste Palestijnse islamtische geestelijke die tot genocide oproept op de Palestijnse staatstelevisie niet?

http://likud.nl/2012/01/sgp-hulp-palestijnen-beperken-als-geen-afstand-wordt-genomen-van-ophitsing/

Voor mij is dit geen nieuws en ik ben zelfs pro-Israël, ondanks dat het overgrote deel van de Joden hun Messias, Jezus Christus niet wil erkennen.
Maar ik vind wel dat óók dat het fanatisme van de ultra-orthodoxe Joden genoemd mag, én moet, worden want ik loop niet met oogkleppen door deze wereld.

Het fanatisme van deze extremisten is te vergelijken met de schriftgeleerden ten tijde van de kruisiging van de Heer Jezus en ik hoop dat Israël fanaten onder de christenen zich dit ook zullen realiseren.
Lid
Xander schreef
...... Voor mij is dit geen nieuws en ik ben zelfs pro-Israël, ondanks dat het overgrote deel van de Joden hun Messias, Jezus Christus niet wil erkennen.
Maar ik vind wel dat óók dat het fanatisme van de ultra-orthodoxe Joden genoemd mag, én moet, worden want ik loop niet met oogkleppen door deze wereld. ...

@Xander
De wijze waarop christenen, zich in het verleden opgesteld hebben tegenover het Joodse volk, of de enkelingen, is eerder een bewijs, dat er met hun geloof iets vreemds aan de hand was.

Wat zij hadden kunnen leren van bijv. Paulus was voor hen geen eye-opener, omdat hun hart niet veranderd was; 2Cor 4:1-3<<

Zo ook zijn er veel christenen[was hiermee opgegroeid], die in HUN-Zijn Naam veel dingen leerden, alsof dit over het berith hachadashah [wat zij het nieuwe testament noemen] zou gaan, als of dit [oorspronkelijk] geschreven zou staan; genoeg hierover!

Er is reeds teveel gedaan [overigens altijd], wat in de Naam Jezus of Jeshua uitgevoerd werd, terwijl Hij dat nooit geboden, noch gezegd kan hebben! Het oordeel daarover ligt als een bijl bij de wortel van een boom.

Een bekend voorbeeld is het leven van Jozef en hoe hij zijn broeders op de proef gesteld heeft.

Hij zou kunnen beslissen over het leven van zijn broeders; hij was onbekend geworden voor hen, niet vanwege zijn gedrag jegens hen, maar wegens de schuld die zij op zich geladen hadden.

Jozef besefte, dat de God van zijn vaderen, hen juist iets nieuws bij wilde brengen, wat hun positie definitief zou veranderen en besef, hoe afhankelijk zij zouden blijven van die Naam, waarmee Jozef verwees naar Degene die hun gemeenschappelijke voorvader Abraham had gezworen, dat Hij trouw zal blijven!

Een oude joodse vriend, zijn naam zij tot zegen, verklaarde mij eens, dat wij uiteindelijk dezelfde messias mogen verwachten.

Ik dacht daarna te meer, wat verwachten velen en ik zelf eigenlijk nog dagelijks ?
Zowel als het 'goed' lijkt te gaan, als wel dat het kritiek gaat worden, [het wijzen met de vinger naar de andere gaat niet over, maar wel de gelegenheden om zich te bekeren; Zijn Stem d.m.v. Thorah en Profeten als wel Zijn getuigen te gehoorzamen!]

Een soort evangelie, dat je a.h.w. anderen zomaar in de mond kunt proppen, is de dood in de pot.
[Er zijn nog andere woorden voor, maar die wil ik hieraan niet meer besteden]
Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
Lid
Harold schreef
Even uit mijn aantekeningen van deeltijd cursus die ik heb gedaan:
Citeren
Rabbijnse Tijd.
Mondelinge leer en overleveringen/tradities/regels hebben nu gezag*. Jezus noemt dit “Het Juk” . Rabbijnse literatuur (De Talmoed) wordt overheersend.
De Torah wordt 2-ledig: schriftelijke overlevering aangevuld met de mondelinge overlevering (traditie).

Een grote frustratie van Jezus: traditie en mondelinge overleveringen worden belangrijker dan Gods Woord, en men mist de essentie uit de Tenach: Heb de Heere Uw God lief boven alles, en uw naaste als u zelf.

@Harold
Lijkt dit* ook niet op datgene waarover christenen zo verdeeld [kunnen] zijn, omdat zij naast de heilige Schriften allerlei andere inzettingen of 'geboden' bedachten om zich te onderscheiden van de anderen?

Moeten wij onszelf hierop ook niet toetsen: Jes 29:13:15<< omdat dit naar de gerichtstijd wijst, die voor de deur staat?

Vergelijk Matt 11:27-30 met Luk 11:52-54 <<
Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
Administrator
Likoed Nederland schreef

Het is niet 'een paar', het is niet voor niets dat Haaretz er melding van maakt en slechts het topje van de ijsberg. Helaas moeten we constateren dat Messiasbelijdende Joden in Israël vervolgd worden door hun eigen volksgenoten en daar moeten we onze ogen niet voor sluiten.

Het land Israël is God's land. En Israël is Gods verbondsvolk. Maar het volk is een volk dat daar woont in ongehoorzaamheid en uit eigen kracht. Ze zijn ongehoorzaam aan de Wet, en ze hebben zich ook nog steeds niet bekeerd tot hun Messias. Ze zullen smart op smart op zichzelf laden.
2 Kor. 5:17
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

http://www.bijbelstudie.info
Lid
wim schreef
@Harold
Lijkt dit* ook niet op datgene waarover christenen zo verdeeld [kunnen] zijn, omdat zij naast de heilige Schriften allerlei andere inzettingen of 'geboden' bedachten om zich te onderscheiden van de anderen?

Klopt, ik denk dat in Nederland in de loop der eeuwen regels, misschien goed bedoeld, bedacht zijn, waardoor op den duur de essentie van het geloof uit het oog verloren is.

Uw denken moet grondig vernieuwd worden.

Sterker nog, u moet een heel nieuw mens worden, die alleen voor God leeft, zuiver en goed. Trek een nieuwe natuur aan als een stel nieuwe kleren.

(Efeziers 4: 21-24)

Pagina: 1

BijbelGetrouw » Israël » Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

BijbelGetrouw wordt aangedreven door UseBB Forumsoftware