BijbelGetrouw

Het Bijbels gerichte forum!

BijbelGetrouw » Christelijk » WJO: Islam is geen afgodische godsdienst

WJO: Islam is geen afgodische godsdienst

Pagina: 1

Auteur Bericht
Lid
Volgens Willem Ouweneel in CIP is Allah "geen afgod. Het is gewoon een woord dat god betekent in het Arabisch, zoals de Spanjaarden dios zeggen. Het betekent gewoon 'god'. Goed, hij lijkt niet erg op de god van de Bijbel. Dat is hun zaak verder, maar met afgoderij heeft het niks te maken."

Willem heeft zich dus duidelijk afgesproken. Zelfs als zou het Arabische woord Allah gewoon God betekenen, dan nog hebben we te maken met een andere god dan de God van de Bijbel. Net zoals Baäl een andere god is. Dus overtuigend is dit allerminst.
Volgens Dr. Mark A. Gabriel, voormalig lector in de geschiedenis van de islam aan de Al-Azhar Universiteit te Egypte, is Allah echter een titel van de god van de moslims en is het niet correct dat het woord God in de moderne Arabische Bijbels soms met Allah wordt vertaald (ook soms met ila overigens).

De Mohammedaanse geloofsbelijdenis luidt: er is geen god (ila) dan Allah. Dat geeft al aan dat je niet eenvoudig kan stellen dat Allah het Arabische woord voor God is.
Allah is een andere god. Onze Heer is God = Jezus Christus. De Zoon van de levende God is Jezus Christus.
Allah heeft geen zoon, dus kan nooit (onze) God zijn. Onze God = de Here Jezus.
Ik ben geen godsgeleerde zoals W.O, maar dat zegt niets. W.O. fantaseert de laatste jaren wel meer.
JanWillem schreef
Allah is een andere god. Onze Heer is God = Jezus Christus. De Zoon van de levende God is Jezus Christus.
Allah heeft geen zoon, dus kan nooit (onze) God zijn. Onze God = de Here Jezus.
Ik ben geen godsgeleerde zoals W.O, maar dat zegt niets. W.O. fantaseert de laatste jaren wel meer.

En dan te bedenken dat Beatrix in de moskee haar schoenen heeft uit gedaan. De nederlandse koningin "knielde" daarmee voor een afgod. Dit laat ons zien wat al lang bekend is: Beatrix is geen wedergeboren christen.
Lid
Kennelijk leest W.J. Ouweneel geen kranten, en is internet hem onbekend want met enige regelmaat lees ik dat de volgelingen van Mohammed christenen gevangen zetten, martelen en vermoorden.
Dit alles in de naam van "allah, de god van vrede" De "god" van de islam, de naam welke onderwerping betekend.
Lid
Internet is hem niet onbekend:

Citeren
Twitter:

wjouweneel Willem J. Ouweneel
Is Allah een 'afgod'? Dat ontkende ik vorige week voor de EO. Zie mijn nadere toelichting op Facebook.

Citeren
Facebook:

Willem J. Ouweneel
Sommige mensen begrijpen me niet omdat ik vorige week bij de EO gezegd heb dat Allah geen 'afgod' is.
Mohammed had al zijn kennis van God gekregen van Joden en christenen. Hij verkondigde dus geen afgod. Maar hij gaf wel een erg vertekend beeld van de ware God.
Onder een afgod versta ik een godheid waar je een beeld van maakt waarvoor je je neerbuigt. Dat doen moslims juist niet.

Uw denken moet grondig vernieuwd worden.

Sterker nog, u moet een heel nieuw mens worden, die alleen voor God leeft, zuiver en goed. Trek een nieuwe natuur aan als een stel nieuwe kleren.

(Efeziers 4: 21-24)
Administrator
Citeren
Facebook:

Willem J. Ouweneel
Sommige mensen begrijpen me niet omdat ik vorige week bij de EO gezegd heb dat Allah geen 'afgod' is.
Mohammed had al zijn kennis van God gekregen van Joden en christenen. Hij verkondigde dus geen afgod. Maar hij gaf wel een erg vertekend beeld van de ware God.
Onder een afgod versta ik een godheid waar je een beeld van maakt waarvoor je je neerbuigt. Dat doen moslims juist niet.

De moslim zegt dan wel van niet, maar waarom gaan zij dan naar de zwarte steen in Mekka?
Maar toch zeggen Arabische Christenen vaak 'allah', als zij God bedoelen. Zelfs op het eiland Malta is dat het geval:

Citeren
In westerse talen zoals het Nederlands wordt de term wel gebruikt als naar God verwezen wordt in de context van de islam. In moslimlanden met een christelijke minderheid gebruiken christenen ook het woord 'Allah' of 'cenab-i-allah' voor God. Ook Arabisch sprekende joden gebruiken het woord 'Allah'. Op Malta, waar een op het Arabisch gebaseerde taal (Maltees) wordt gesproken, gebruiken de katholieken eveneens Allah.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Allah

Waar Ouweneel de mist mee ingaat is dat hij de godheid van de islamieten géén afgod noemt. Vreemd, je zou van zo'n man toch verwachten dat hij énig geschiedkundig inzicht had,...
2 Kor. 5:17
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

http://www.bijbelstudie.info
Lid
Ouweneel hanteert een merkwaardige definitie van een afgod:
"Onder een afgod versta ik een godheid waar je een beeld van maakt waarvoor je je neerbuigt. Dat doen moslims juist niet."
Het lijkt me dat èlke 'godheid' naast JHWH een afgod is, of je daar nu een beeld van maakt of niet.
Lid
Adrie schreef
Ouweneel hanteert een merkwaardige definitie van een afgod:
"Onder een afgod versta ik een godheid waar je een beeld van maakt waarvoor je je neerbuigt. Dat doen moslims juist niet."
Het lijkt me dat èlke 'godheid' naast JHWH een afgod is, of je daar nu een beeld van maakt of niet.

Willem Ouweneel valt niet meer serieus te nemen omdat hij Gods' Woord naar zijn believen ombuigt zoals het hem past. Hij dénkt (nog een) autoriteit op het gebied van de Bijbel te zijn, maar die tijd ligt heel ver in het verleden. Het is een man waar je je niet verder druk om moet maken want zijn verdorven denken kan een ieder bekend zijn.

Pagina: 1

BijbelGetrouw » Christelijk » WJO: Islam is geen afgodische godsdienst

BijbelGetrouw wordt aangedreven door UseBB Forumsoftware