| Auteur |
Bericht |
|
|
#76 Maa 28 nov 2011 17:24
|
|
Lid
|
@Willem Ik zou niet weten waarom U geen 'jij' zou mogen typen. Als ik iemand niet persoonlijk ken, dacht ik dat het meer ruimte, of een bepaalde afstand schept wanneer ik 'U' bezig. Wellicht ouderwets, ik heb het wel eens anders gezien, maar toch lijkt het mij niet vreemd, als ik merk, dat ik bijv. mogelijk iets anders naar iets kijk, dan een ander - ' dat zou ik kunnen denken ' - dat ik met 'U' en 'Uw' de ander een plaatsje hoger probeer te zien, alléén al met deze vorm. Jij en jouw, geeft ook de schijn, dat we elkaar al lang zouden kennen en met U en uw, wil ik bedoelen, dat ik niet die indruk wil wekken. Wat de andere vraag betreft Ik zou ook als reactie kunnen geven, dat het een sprekend oog is, dat refereert aan wat we 'horen', of voor waar houden. M.a.w. ogen die naar ons kijken, kunnen a.h.w. vragen naar hoe wij naar de teksten en de beelden van de video's kijken. Zo'n onbevangen meisjesoog kan de indruk opwekken, vragen te stellen: Wat doet U gelovige/lezer/toeschouwer met de dingen die U op deze site op U af ziet komen?Mijn reactie op Uw vraag was: "..... mogelijk kunnen we dat hoogstens vermoeden, wanneer je meer gedetailleerd de inhoud kent en hoe je waarneemt. Uw vraag was: Jij weet al waarom ik deze vraag stel? Vermoeden is iets anders dan iets kennen of weten. Ik beweerde niet iets anders te weten, dan waarover ik schreef._______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#77 Woe 30 nov 2011 06:33
|
|
Lid
|
Het gaat mij meer om het feit dat 'ogen' vandaag de dag (en niet alleen nu) symbolisch nogal wat betekenis hebben. http://www.evilindustry.com/katy-perry-one-eye-symbolism/ (als voorbeeld hoe het gebruikt wordt) Wat u zegt:' Wat doet U gelovige/lezer/toeschouwer met de dingen die U op deze site op U af ziet komen?' Is natuurlijk het principe van het alziend oog en dit is ook precies de associatie die mensen, met als voorbeeld u, ermee hebben. Ik hoef u vast niet uit te leggen hoe occult het alziend oog is? Natuurlijk kan het een onschuldig iets zijn, daarom vroeg ik ook of u nader bekend was met de site.
|
|
|
#78 Don 01 dec 2011 08:13
|
|
Lid
|
Willem schreef Wat u zegt:' Wat doet U gelovige/lezer/toeschouwer met de dingen die U op deze site op U af ziet komen?' Is natuurlijk het principe van het alziend oog en dit is ook precies de associatie die mensen, met als voorbeeld u, ermee hebben. Ik hoef u vast niet uit te leggen hoe occult het alziend oog is?
@Willem De wetenschap, of de psychologie achter het 'alziend oog', lijkt mij tricky business, het zou iets hebben met een mythologische figuur? Afgoderij? En dan een waslijst met veronderstellingen? De site waar u naar verwijst maakt mij niet nieuwsgierig. Maar dat het bestaat, daar twijfel ik geen moment aan. Daarom gaf ik ook aan: Vermoeden is iets anders dan iets kennen of weten.Zie anders een vorig topic >>Gedachten en de satan.<<In de Bijbel is regelmatig sprake van Gods ogen. Wel is waar gaat het niet om een afbeelding[b.w.v.s.], die zou kunnen spreken, maar over wat bedoeld wordt: Ps 32:7-9<< Citeren 7 U [HERE God] bent mijn schuilplaats, U beschermt mij voor benauwdheid, U omringt mij met vrolijke gezangen van bevrijding. Sela 8 Ik onderwijs u en leer u de weg die u moet gaan;ik geef raad, Mijn oog is op u. 9 Wees niet als een paard, als een muildier, dat geen verstand heeft. Citeren Spreuken 7:2<< Neem mijn geboden in acht en leef, en neem mijn onderricht in acht als je oogappel. Citeren Deut 32:10<< Hij vond hem in een woestijngebied, in een woeste, huilende wildernis. Hij omringde hem, Hij onderwees hem, Hij beschermde hem als Zijn oogappel.
Verder bijv. Gen 6:8; Openb 1:14; 4:6,8; 5:6 ;5<<_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#79 Don 01 dec 2011 15:39
|
|
Lid
|
De site was ook niet ter informatie, maar ter illustratie van hoe anderen het gebruiken. In de muziekwereld van tegenwoordig wordt deze symboliek heel veel gebruikt. Het is dus niet zo'n ver-van-mn-bed-show als u wellicht denkt. Ik kan u verschillende informatieve sites geven, maar die kunt u zelf ook googlen als u geinteresseerd mocht zijn. Ik vind het alleen frappant dat je zoveel symboliek in allerlei verschillende onderdelen van de maatschappij ziet en de meeste mensen niet eens weten wat het betekent.
|
|
|
#80 Maa 05 dec 2011 10:16
|
|
Lid
|
Mnr. Thompson het nooit van Jode gehou nieOf: u kent meer Zuidafrikaans dan u denkt uit Hadderech Dec 2011 Mnr. Thompson was 'n goeie christen. Maar hy het nie van Jode gehou nie en hy het nooit het goede voor die Jode gesog nie. Een nag droom mnr. Thompson dat hy dood is. Dit het hem groot te vredenheid gegee, terwijl hij opwaarts gegaan het, dat hulle horn hier onder sou mis. Hy het in die verbygaan gehoor watter goeie dinge van hem geseg is as burger van die land, eggenoot en vader, gemeentelid en al die ander dinge en hy het het gevoel hy kry wat horn toekom. So het hy die hemel binnegegaan. Dit was wonderlijk bo verwagting. Maar met verloop van tyd het hy ongemaklik begin voel. Waar was sy sondagskool-helde dan -Josef en Dawid, Elia, Petrus en Johannes? Waar was sy geliefde apostel Paulus? En waar was die Here Jesus zelf? Mnr. Thompson het horn vererg over die feit dat hy nog nooit eens die Here Jesus gezien het nie. Hy vertel van een van die engele van sy ergernis. "0 my werld!" se die engel, "ons het jou juis in daardie deel van die hemel gesit wat ons gemeen het sal jou beste pas. Al die mense wat jy netnou genoem het, is almal Jode,jy weet. En die Here Jesus self was 'n Jood, wasHy nie? Nou ja, jy het nooit van Jode gehou nie, en in hierdie deel van die hemel sal jy nooit gehinder word deur een van hulle nie!" En toe word mnr. Thompson wakker, en ons kan verseker wees hy was glad nie spyt daaroor nie. Hy het nou geleentheid gekry om sy onheilige vooroordele in hersiening te neem, en met andere oe te kyk na die volk uit wie, na die vlees, die Here Jesus gekom het, en vir wie, sowel as vir mnr. Thompson, Hy gesterwe het. Laat elkeen wat hierdie woord nou lees, dit so goed as moonlik oorvertel aan iemand anders, en wie weet- miskien sal daar in die vervolg min der mnr. Thompsons wees. website: http://www.hadderech.nl/index.html_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#81 Woe 01 feb 2012 09:16
|
|
Lid
|
Citeren Voedselwetten voor een christen?
tekst Anca Boon beeld RD, Willemien van de Ridder Wat ligt er op het bord van een christen, als die zich zou laten leiden door Gods Woord? Alleen het voedsel dat in Gods wet als rein wordt beschreven, stelt drs. E. Noordermeer.
De biologe realiseert zich dat ze met haar boek ”De hemelse voedselbank” ingaat tegen de wijdverbreide opvatting onder christenen dat geloof en voedingspatroon los van elkaar staan. „Een God Die over onze schouder meekijkt als we onze boodschappenkarren vullen, of Die meekijkt in onze keuken – dat is toch een wat ongemakkelijke gedachte.”
Het boek combineert Noordermeers interesse voor voeding en haar belangstelling voor Gods Woord. „Al jong ben ik de Bijbel gaan lezen. Daar heb ik een honger naar.”
Haar biologische vakkennis gebruikt ze om aan het einde van het boek te motiveren waarom de spijswetten goed zijn voor mens en dier.
In ”De hemelse voedselbank” behandelt de schrijfster teksten uit het Oude en het Nieuwe Testament die over voeding gaan. Daarbij heeft ze veel naslagwerken en Bijbelvertalingen gebruikt, schrijft ze in de inleiding. Toch komt dit in de tekst nauwelijks terug. Daardoor bekruipt de lezer gaandeweg nogal eens het gevoel: is dit nu Noordermeers persoonlijke mening, of delen meer theologen deze visie?
De menu’s die mens en dier na de schepping krijgen, overlappen elkaar niet, constateert Noordermeer. Beide eten weliswaar vegetarisch, maar de mens mag zich tegoed doen aan de zaden en de vruchten van planten en bomen, terwijl de dieren het groene gewas krijgen (Genesis 1:29, 30).
Na de zondeval krijgt de mens het vlees en het groene kruid erbij. In Genesis 9:3 zegt God tegen Noach: „Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.” Noordermeer: „Veel christenen lezen in deze tekst dat de mens pas vanaf de zondvloed vlees gaat eten en dat in eerste instantie alle soorten vlees mochten worden gegeten. Maar zoals voor alle Bijbelteksten geldt, zijn ze onderdeel van een geheel en moet je naar de lijn van het verhaal kijken.”
Zo wijst ze erop dat Abel al koos voor het houden van een reine diersoort: het schaap. „Hij zal dit vlees ook hebben gegeten.” Verder krijgt Noach de opdracht om van alle reine dieren zeven paar mee te nemen in de ark en van alle onreine dieren één paar. „Noach wist dus wat rein en onrein was.”
Van de hele wetgeving die het volk Israël bij Sinaď krijgt, vormen de voedselwetten slechts een klein onderdeel. „De voorschriften, beschreven in Leviticus 11 en herhaald in Deuteronomium 14, zijn opvallend genoeg alleen vleeswetten. God zegt wel het een en ander over plantaardige voeding, maar er zijn geen reine en onreine planten.”
Bij de behandeling van de teksten uit het Nieuwe Testament wijst Noordermeer op het belang van kennis van de maatschappelijke context. „Jezus gaat in een conflict met de Farizeeën namelijk nooit in tegen de Thora zelf, maar tegen de door mensen toegevoegde wetten.” Als voorbeeld noemt ze de discussie over het eten met ongewassen handen, zoals vermeld in Mattheüs 15 en Markus 7.
Wie alleen Markus 7:19b leest, „En zo verklaarde Hij alle spijzen rein (NBG)” *, zou al snel kunnen concluderen dat hij nu alles mag eten. Uit het gedeelte in Mattheüs blijkt echter dat Jezus hier kritiek uit op de regel van de Farizeeën om de handen te wassen voor het eten. Noordermeer: „De Thora zegt echter niets over het standaard handen wassen voor het eten. Voordat de priesters de tabernakel ingingen, moesten zij hun handen wassen (Exodus 30:19-21). Dit priesterlijk gebruik hadden de Farizeeën echter opgelegd aan het hele volk.”
Veel christenen leggen het visioen van Petrus in Handelingen 10 uit als het moment waarop God alle voedsel rein verklaart. „Vreemd, waarom zouden wij het anders uitleggen dan Petrus zelf ?” vraagt Noordermeer zich af. „Het visioen brengt Petrus in verwarring. Hij kan zich niet voorstellen dat God hem opdraagt onreine dieren te gaan eten.” God verklaart uiteindelijk Zelf: „Hetgeen God gereinigd heeft, mag u niet voor gemeen (onheilig, HSV) houden!” Dan begrijpt Petrus dat God niet over voeding spreekt, maar over de heidenen. God verklaart hier geen voedsel rein, maar mensen.”
Al met al kunnen we op basis van het Nieuwe Testament niet stellen dat het onderscheid tussen reine en onreine dieren is afgeschaft, stelt Noordermeer. Het komt namelijk niet ter sprake; er wordt alleen geschreven over het eten van aan de afgoden geofferd vlees. „Joden die de Messias aannamen, veranderden hun voedingspatroon niet. De meest logische conclusie is dat de heidenen die zich bij de gemeente aansloten, zich gewoon aan de reine vleesgroepen hielden.”
De introductie van onrein voedsel zou terug te voeren zijn op de breuk tussen jodendom en christendom, die ontstond rond circa 130 na Christus. Het laatste Bijbelboek, Openbaring, was toen al op schrift gesteld. Noordermeer: „De hele canon is dus ontstaan onder de paraplu van het jodendom. Later ging de kerk zich bewust afzetten tegen haar joodse wortels. In plaats daarvan vergriekste de kerk.”
Maar wil dit alles zeggen dat christenen zich vandaag de dag weer aan de oudtestamentische voedselwetten moeten gaan houden? Noordermeer meent van wel. „God gaf Zijn wet niet om de mens lastig te vallen. De wet geeft leven aan wie zich daaraan houdt (Leviticus 18:5).”
Sommige wetten, zoals die voor de offerdienst, zijn met het verlossingswerk van Christus vervuld. Met de spijswetten ligt dat echter anders, stelt Noordermeer. „Vlees is vlees gebleven. Het sterven van Christus heeft geen invloed gehad op de eigenschappen daarvan. Als God de vleeswetten opnieuw zou geven in deze tijd, zouden ze niet anders zijn. Het varken zal nog steeds onrein zijn en het rund nog steeds rein.”
”De hemelse voedselbank”, E. Noordermeer; uitg. Merweboek, Sliedrecht, 2011; ISBN 978 90 578 7157 3; 184 blz.; € 16,90.
© Reformatorisch Dagblad | Pagina 19 | 28 januari 2012 *Opmerking van o.g. De st.vert. en de HSV hebben dit goed vertaald: Markus 7:19<<Ook de moeite waard om te lezen: >> Moderne wetenschap in de Bijbel <<Ben Hobrink Gideon, Hoornaar _______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#82 Woe 08 feb 2012 06:18
|
|
Lid
|
>>Op-Ed: US Kerken tegen de Joden: Heavenly Intifada<<Gepubliceerd: vrijdag de 3 februari 2012 10:01 Citeren Kerken in de Verenigde Staten tegen de Joden: Hemelse Intifada Auteur: Giulio Meotti 3 februari 2012, Shevat 10, 5772
De Verenigde Methodistenkerk is de algemene Protestantse denominatie in de Verenigde Staten. Hillary Clinton, John Mc Cain en Rick Perry, om maar een paar mensen te noemen, zijn Methodist.
Gedurende een algemene conferentie komende april in Tampa, Florida, zal er een voorstel gedaan worden om niet langer te investeren in bedrijven die van 'Israels bezetting' profiteren als Motorola, Caterpillar en Hewlett Packard.
Andere landen worden niet geboycot, maar er wordt ruimschoots aangestuurd op een anti-Israel-beleid.
De anti-Israel-campagne kan ernstige gevolgen hebben voor de bedrijven waar het tegen gericht is. Om een voorbeeld te geven de pensioen Agentschap van de United Methodist Church heeft naar verluidt miljoen in Caterpillar in kas uit 15 miljard dollar in activa.
Methodist-bisschoppen hebben zich verzet tegen de VS wapenverkoop aan de Joodse staat.
In de conferenties van Virginia en New England van de Methodist Church zijn zojuist resoluties aangenomen die aangedringen op het boycotten van producten uit Israël. De methodistische kerk van Groot-Brittannië lanceerde een boycot tegen goederen die afkomstig zijn van Joodse gemeenschappen in Judea en Samaria.
Oktober vorig jaar, ondersteunde de historische Dumbarton United Methodist Church in Washington, D.C., die beschikt over een pouwt waar President Abraham Lincoln eens zat, ook een voorstel om niet meer te investeren in Israëlische producten.
In maart, zijn er drie anti-Israel resoluties aangenomen (middels stemming) door de beleidsmakers van de methodistische kerk, die in het voordeel kunnen worden beschouwd van het op allerlei mogelijke manieren boycotten van – en gericht tegen bedrijven die beschouwd kunnen worden als "medeplichtig in de Israëlische aanwezigheid in de Westelijke Jordaanoever".
Gelijkstelling van Israël met apartheid Zuid-Afrika is een terugkerend thema onder pro-Palestijnse Methodist groepen.
De Methodisten kerk staat niet alleen in deze golf van anti-Israël. De rijkste kerk, de Presbyteriaanse, zal ook stemmen voor het voorstel om niet meer te investeren in Israelische bedrijven of bedrijven die hieraan gelinkt zijn, tijdens haar algemene vergadering in Pittsburgh. Het kerkcommitee 'Missie verantwoordelijkheid door middel van investeringen' benadrukt ten stelligste de Algemene Vergadering om de boycot volledig te omhelzen in een beweging, tegen sommige grote ondernemingen, die zijn gevestigd in Israël.
Afgelopen november hield de Presbyteriaanse kerk een conferentie in Louisville en omhelsde hier de 'Kairos-documenten'. Dit document verwerpt de Joodse staat en zegt dat de Israelische veiligheidspolitie een zonde is tegen G-d.
"Liberale" kerk inspanningen zijn momenteel een onderdeel van een grotere trend om het Judaďsme te demonizeren, tezamen met het afstoten van bedrijven die zakendoen met Israël. Op de recente Louisville symposium in maart, zei emeritus hoogleraar oude Testament aan Presbyteriaanse seminarie, Eugene dat het Joodse recht op het land "ongeldig" is, terwijl Gary Burge, hoogleraar Nieuwe Testament aan Wheaton College, "het territoriale wereldbeeld van jodendom" bekritiseerde...
Anti-Joodse eschatologie is niets nieuws in de Presbyteriaanse denominatie. Wanneer de kerk stemde in 2204 om Israel af te stoten uit, gaf haar vlaggenschip 'Intellectueel journal, kerk en samenleving' een essay uit van theoloog Robert Hamerton-Kelly die betoogt dat het jodendom altijd al "een bloed-dorst, primitieve religie was".
De welbekende 'Oud-Testamentische' geleerde Walter Brueggeman, die professor emeritus is aan de Presbyteriaanse Kerk en verbonden aan het Columbia Theological Seminary en een van Amerika's meest invloedrijke linkse theologen, vraagt zich af of enig idee van "uitverkoren volk" onvermijdelijk leidt tot "absolutisme" en de "zaden van geweld". Dit is een terugkeer naar Martin Luther Demonologie, omdat de oprichter van protestantisme betoogde dat de Joden niet langer de 'gekozen mensen' waren, maar in plaats daarvan "duivelse mensen".
Stephen Sizer, Brits theoloog en leider in deze algemene kerken, stelde een verklaring op ter ondersteuning van het UN bod aan de Palestijnen: "Het nieuwe Testament dringt erop aan de beloften van God aan Avraham toegezegd, niet zijn voldaan aan het Joodse volk, maar in Jezus en degenen die hem erkennen".
Historisch gezien hebben deze twee kerken de wandelgangen van de macht en rijkdom in Amerika altijd bezet. Hoewel liberale Christendom nu in de Verenigde Staten daalt is, is ze nog steeds cultureel en politiek belangrijk. Methodisten en Presbyterianen zijn de meest agressieve kerken met eenanti-Israël houding onder protestantse denominaties, maar alle vijf de denominaties in de VS – Presbyterian, Episcopaalse, Methodist, Lutherse en United Church of Christ – hebben debatten gevoerd en stelling genomen in een beleid dat bedoeld is om directe of indirecte economische druk op Israël uit te oefenen.
Zoals Jan William van der Hoeven (een man met een evangelische achtergrond met uitgebreide Middenoosten-ervaring) al zei in de zeventiger jaren: "De PLO heeft de belangrijkste kerken gekaapt". Het is een nieuwe vorm van de Intifada "uit de hemel".
_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#83 Vri 10 feb 2012 10:19
|
|
Lid
|
CNN ontslaat zijn Joodse journalisten en gaat voortaan pro-Arabisch: http://brabosh.com/2012/02/10/pqpct-ft8/
|
|
|
#84 Vri 02 maa 2012 09:28
|
|
Lid
|
>>Nieuw beleid Iran: stilte na ophef over doodstraf Nadarkhani<<Wat doen christenen voor hun broeder, Yousef Nadarkahni ? besloot Ben Kok op de pagina, waarin hij een actie aankondigde om moskeeën te benaderen moslims te vragen hun standpunt in de schandalige zaak betreffende het doodvonnis voor Yousef Nadarkahni in te nemen >>Protestbrief tegen koran wegens vermoorden van christenen, nu in Iran pastor Yousef Nadarkhani, bij elke moskee: teken mee. Update! <<De gunstigste 'eigen mening' bij één van de 5 moskeeën in Amersfoort [-Al Tahwid moskee, Einsteinstraat 4 , ouder schoolgebouw: 1 persoon aanwezig,] luidde volgens een bestuurslid dat aanwezig was: Citeren hij zou de brief bespreken en was bereid tot eigen mening in de zin van: wij zijn niet voor het vermoorden van mensen. Voor verdere discussie had hij geen tijd, zin of mogelijkheden gezien de taal, maar hij was tot zover het beste resultaat.
_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#85 Maa 12 maa 2012 07:59
|
|
Lid
|
In hun haast om Israël te demoniseren maak je de gekste toestanden mee in de media. Gisteren 11 maart 2012, was het dan de beurt aan de Nederlandse Volkskrant. lees meer>>Update 12 maart: protesteren helpt. De Volkskrant heeft zijn misser ingezien en de ondertiteling bij de foto gewijzigd. Er staat nu: Citeren “Een Israëlische Iron Dome-raket wordt afgevuurd om een inkomende raket uit de Gazastrook te onderscheppen.”
Overigens hadden ook Trouw en het Parool deze kwakkel klakkeloos overgenomen. Kan je nagaan zeg… _______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#86 Maa 12 maa 2012 12:48
|
|
Lid
|
wim schreef In hun haast om Israël te demoniseren maak je de gekste toestanden mee in de media.
Ook worden er weer oude foto's van stal gehaald: een foto uit 2006 van een 3 jarig meisje dat door een ongeluk omgekomen is, waarvan nu getwitterd wordt dat het nu door Israël gedood zou zijn: http://www.idfblog.com/2012/03/12/photos-gaza-aerial-strikes-proven-false/En ondanks beschietingen, zčlfs van trucks met hulpgoederen, blijven grensovergangen naar Gaza open voor hulpgoederen: http://www.idfblog.com/2012/03/12/palestinian-terrorists-strike-gaza-border-crossing/
|
|
|
#87 Maa 12 maa 2012 19:01
|
|
Lid
|
Christ at the Checkpoint haalt Bijbelse toespraak onderuitDonderdag, 8 Maart 2012 Bethlechem Toespraak van predikant die van Israël houdt van tafel geveegd en belachelijk gemaakt door andere sprekers bij Christ at the Checkpoint. lees verder>>_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#88 Din 13 maa 2012 16:29
|
|
Lid
|
Adrie schreef http://www.idfblog.com/2012/03/12/photos-gaza-aerial-strikes-proven-false/
Maar het kan allemaal nog veel erger. Dit opzettelijk misleidende bericht van Khulood Badawi, die dit bericht het eerst rond tweederde, is niet zomaar de eerste de beste. Badawi werkt namelijk voor OCHA, het Kantoor voor de Coördinatie van Humanitaire Zaken van de Verenigde Naties, waar zij op de dienst voor Informatie en Coördinator van de Media werkt. Een onderzoek van Google openbaart dat Badawi een geschiedenis heeft van activisme in een waaier van pro-Palestijnse niet-gouvernementele organisaties, sommigen erg radicaal en fel gepolitiseerd. Terwijl deze achtergrond haar op zich niet van een carričre bij de V.N. kan diskwalificeren, is het absoluut onaanvaardbaar dat een werknemer, die voor de V.N. werkt en dan nog specifiek op de afdeling voor de verspreiding van informatie aan de media en het publiek, kwaadwillige en valse informatie verspreid via tweeter enkel en alleen om Israël te belasteren. lees verder>>_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#89 Din 13 maa 2012 16:40
|
|
Lid
|
wim schreef Adrie schreef http://www.idfblog.com/2012/03/12/photos-gaza-aerial-strikes-proven-false/
Maar het kan allemaal nog veel erger. Dit opzettelijk misleidende bericht van Khulood Badawi, die dit bericht het eerst rond tweederde, is niet zomaar de eerste de beste. Badawi werkt namelijk voor OCHA, het Kantoor voor de Coördinatie van Humanitaire Zaken van de Verenigde Naties, waar zij op de dienst voor Informatie en Coördinator van de Media werkt. Een onderzoek van Google openbaart dat Badawi een geschiedenis heeft van activisme in een waaier van pro-Palestijnse niet-gouvernementele organisaties, sommigen erg radicaal en fel gepolitiseerd. Terwijl deze achtergrond haar op zich niet van een carričre bij de V.N. kan diskwalificeren, is het absoluut onaanvaardbaar dat een werknemer, die voor de V.N. werkt en dan nog specifiek op de afdeling voor de verspreiding van informatie aan de media en het publiek, kwaadwillige en valse informatie verspreid via tweeter enkel en alleen om Israël te belasteren. lees verder>>
Is het niet zo dat de VN, ondanks ze de waarheid kent, steeds opnieuw resoluties tegen Israël aanneemt? Zou het niet zo kunnen zijn dat de VN nu, en vooral straks, hét instrument van de anti-christ is, zal zijn? De VN vertegenwoordigd alle landen, alle religies, van deze goddeloze wereld.
|
|
|
#90 Din 13 maa 2012 18:25
|
|
Lid
|
PA sluit Arabische kerk in Bethlehem die Israël steuntDinsdag, 13 Maart 2012 17:03 lees verder>>_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#91 Din 17 apr 2012 09:04
|
|
Lid
|
Soms geloof je je ogen niet... 2 artikelen In het eerste noemt een prof. dr. een bepaald geschrift uit de 16e eeuw "Gods geschenk aan Zijn kerk", "niet gemaakt maar geboren". Als dit zo zou zijn dan heeft dit geschrift dezelfde, onfeilbare, status als de Bijbel, eigenlijk nog hoger aangezien door deze 'bril' de Bijbel gelezen dient te worden... Wat God aan Zijn Gemeente (het woord "kerk" komt niet voor in de Bijbel) heeft geschonken is Zijn (vleesgeworden) Woord en Zijn Geest voor een ieder die gelooft. In het andere artikel noemt een in de kerkelijke hiërarchie hoogstaande dr. een kerkgebouw "een gestalte van het geloof", "een zintuigelijk geheel". Zonder die "gestalte" wordt volgens hem het geloof "moeilijk, zo niet onmogelijk". Hoe zit het dan met gemeenten die in het geheim moeten samenkomen? Gemeenten die een zaaltje huren? Die 'stakkers' kunnen dus "onmogelijk geloven"???? Het gebouw wordt hier m.i. verafgood net zoals menselijke geschriften uit het eerste artikel. Rom.10:17 zegt duidelijk dat het geloof uit het gehoor is en het gehoor door het Woord van God... Géén bepaalde 'geboren' geschriften of magische gebouwen.
|
|
|
#92 Din 24 apr 2012 05:37
|
|
Lid
|
Adrie schreef Soms geloof je je ogen niet... .... Rom.10:17 zegt duidelijk dat het geloof uit het gehoor is en het gehoor door het Woord van God... ....
Wanneer we ons in de kerkgeschiedenis proberen te verdiepen .... In hoeverre kunnen we dan nog wel spreken van ons geloof, onze hoop, onze gemeente? N.a.v. de gemeente te__ die in God, onze Vader, en de HERE Jezus Christus is 2Thess 2<<N.a.v. het laatste voorbeeld, verbandhoudend met het spraakgebruik: 'onze gemeente', moeten we dan niet eerder spreken over onze richting. Bedoelend: bijv. 'Bijbelgetrouw' [als we dat zijn], baptist, Israël-minded, als vreemdeling een andere woonplaats verwachtend.... en dit blijft zo tot het einde toe; Rom 7;2Cor 4:1,2,18;5Rom 8:18-25;8<<Zuchten wij_, strijden wij_, beseffen wij_ mede met_ waar wij oorspronkelijk tussen en op geënt zijn, of is dit in feite een ver van onze bedshow; Rom 11:24;Efez 3:5-8<<Of dreigt 'onze richting' slechts een culturele zaak te worden? Heeft Gods Woord ons innerlijk zacht, bevattelijk en overtuigd hoe onze toestand eigenlijk met de dag veranderd: D.w.z. dat we steeds een pas op 'de plaats' moeten maken om niet in de zijlijn te geraken, 'achter' te blijven? Zullen we niet méér stil MOETEN staan bij het bovenstaande? Gal 2:20-21<<Na het volgende artikel gelezen te hebben: Heel Europa is gestorven in Auschwitz [Sebastian Villar Rodriguez] lees verder>>Wie zou zich niet afvragen waar het heen gaat met de huidige wereld in crisis, de tijd die ons nog gegeven is waarin mogelijkheden, vrijheden en [gemeenschappelijke] inzichten zich aandienen? Gen 4:10,6-11;Jes 26:21;Mal 3:14-18<<En dan te bedenken, dat heel veel ontwikkelingen snel kunnen gaan, zoals ook voorzegd is; Rom 9:28<<Welke zijn ten goede? En wat is ten onheil? _______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#93 Woe 25 apr 2012 20:10
|
|
Lid
|
Lees net dat J.G. Fijnvandraat enkele weken geleden overleden is. http://www.goedbericht.nl/blog2/?p=4876_______________ gematigd dan, dat wel...
|
|
|
#94 Don 26 apr 2012 04:50
|
|
Lid
|
Dispensationalist schreef
Kon ik niet openen Zie http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?content=1_______________ Ps119:129-130 Wonderbaar zijn Uw getuigenissen, daarom bewaart ze mijn ziel. Het openen van Uw woorden verspreidt licht, het geeft de onverstandigen <of eenvoudigen 06612> inzicht.
|
|
|
#95 Don 26 apr 2012 07:39
|
|
Lid
|
wim schreef Dispensationalist schreef
Kon ik niet openen Zie http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?content=1
Nu wel: http://www.goedbericht.nl/blog2/?p=4876[edit] liever niet linken naar alverzoeningswebsites.(Rudy) « Laatste aanpassing door Rudy op Don 10 mei 2012 12:00. »
|