| Auteur |
Bericht |
|
|
|
|
Administrator
|
Beste mensen, het ergert mij meer-en-meer dat de boel in discussies regelmatig "op scherp gezet" wordt, ja zelfs ruzie gezocht wordt, terwijl hiervoor geen enkele aanleiding is behalve dan dat --zo komt het althans op mij en anderen over-- er "even lekker gesard moet worden" of mensen kennelijk hun gal over elkaar, kerken, anders gelovigen enz. menen te moeten uitstorten. En dat kéér op keer!! Een normale discussie is kennelijk niet mogelijk en dat is ronduit stuitend! Wie de schoen past,... In elk geval is voor mij en -zoals ik vanochtend las voor Marc ook- de lol er méér dan af. Als dit zo door gaat, dan sluiten we het forum.Ik heb geen zin om continue te moeten modereren. Dit kan anders en moet anders opgelost worden. Rudy _______________ 2 Kor. 5:17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. http://www.bijbelstudie.info « Laatste aanpassing door Rudy op Zat 27 maa 2010 08:16. »
|
|
Gerard
|
|
|
Gast
|
Beste administrators: Ik heb mijn inlog van Yün Hai onklaar gemaakt, en zal straks ook deze onklaar maken, en van dit en andere forums definitief afscheid nemen. De reden is simpel: Er wordt van verschillende kanten een dringende oproep gedaan op de beheerders om eerlijk te blijven in hun reacties, en niet te draaien en te ontwijken op rechtstreekse opmerkingen of vragen. De beheerders van ,,Bijbelgetrouw" hebben iets, wat 98% van de gelovigen hier te verwijten valt: Oneerlijkheid. Ik ben gister uitgevallen omdat jullie, met vriend Xander, de kranten en tv. en ander nieuws nauwkeurig nazoeken, en daar geloof aan hechten en dat op jullie forum als waarheden presenteert, met de opmerking ,,iedereen weet dat". Zo ken ik nog wel een paar: ,,Iedereen weet" dat God niet bestaat, en dat Jezus niet echt gestorven is, dat de Bijbel niet kan kloppen, enz. Als iemand dan iets naar voren brengt wat over geschreven getuigenissen gaat van nota bene broeders en zusters in dienst van God, wordt dat afgedaan als ,,verweggistan" en ,,oncontroleerbaar" en ,,onbijbels"enz. enz. En weigert te onderzoeken of deze Godsmannen en vrouwen, die in opdracht van onze Schepper hun leven op het spel hebben gezet, ook maar een moment te onderzoeken of tenminste het voordeel van de twijfel te gunnen. Het wordt keihard afgewezen met rare opmerkingen. En dat met een buitengewone hardnekkigheid. Jullie presenteren je als ,,Bijbelgetrouw" en met ,,Bijbelstudies", maar weigert op een eerlijke manier de discussie te voeren, en verschuilt je achter diverse onderwerpen op slot te doen als je geen antwoord meer weet, of iemand beschuldigen van ,,ruzie maken" of iemand aan te vallen op triviale zaken die niets met de discussie van doen hebben. Ik heb ook diverse malen geprobeert om jullie tot een eerlijke discussie te verleiden, maar jullie loopt weg van de feiten als kinderen. Ik besluit met wat er ook in jullie Bijbel staat: ,,Wij hebben niet gekregen een geest van lafheid".
De groeten, en moge de Schepper jullie een eerlijke en dappere geest geven.
Gerard, Yün Hai.
|
|
|
|
|
Administrator
|
Beste Gerard, je beschuldigingen laat ik voor wat ze zijn en werp ze van mij. Zoals het onderwerp aangeeft wil ik juist géén geruzie en gezeur meer over "triviale zaken" op dit forum. Ik ben in mijn optiek, ook per email, altijd vriendelijk en recht-toe, recht aan tegen jou en anderen geweest en heb ook m'n waardering voor je uitgesproken zowel publiek als privé. Dat je nu komt met dit soort scherpe verwijten (zoals je ook gisteravond deed) vind ik meer dan spijtig. Verder: ik heb één email ontvangen vandaag nav dit topic, van iemand die geen lid is van dit forum met daarin een aantal hoogdravende beschuldigingen waar ik niet eens op in wens te gaan. Zodra mensen mij (of Marc) gaan verwijten dat wij als beheerders "de heilige geest niet hebben" ben ik uitgepraat. Verder verzoek ik een ieder zeer dringend deze post van Gerard niet (weer) als "handvat" te zien en daar op door te gaan, want dat is volstrekt zinloos.Rudy _______________ 2 Kor. 5:17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. http://www.bijbelstudie.info « Laatste aanpassing door Rudy op Zat 27 maa 2010 12:16. »
|
|
|
|
|
Lid
|
Rudy, Jammer dat er zo geruziet wordt en dat wordt op meerdere chr. sites gedaan. Het is soms moeilijk om het te voorkomen, maar ja de tijden worden al slechter en slechter en de mensen worden dus steeds ontevredener. De liefde zou toch verkillen?? Daarom is het belangrijk om een goed gebedsleven te hebben en als men dat al heeft, zorgen dat het niet achteruit gaat. Gr. Robin
|
|
|
|
|
Lid
|
Het elkaar verwijten van dingen, en in onmin met elkaar leven (ook al is het alleen "maar" op dit forum) en vaak en herhaaldelijk de nadruk leggen op de zaken waarin we als christenen van elkaar verschillen werkt niet echt opbouwend. Het is best wel moeilijk om zoutend zout en lichtend licht te zijn naar de buitenwereld, als we als christenen al onderling in onmin met elkaar omgaan. Christus gaf zelf het antwoord in de bijbel wat belangrijk is: Citeren Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.
. Ik hoop dat we de mede forumleden ook als onze "naaste" kunnen zien, en zo ook met ze omgaan. Maar daarentegen: elke keer worden we er weer bij bepaald, dat als wij dingen op eigen kracht moeten doen, dat we regelmatig weer falen. Daarom is het mooi dat we aankomend weekend mogen gedenken dat het niet van onze eigen inzet afhankelijk is  _______________ Als u werkelijk Zijn stem hebt gehoord en Hij u de waarheid over Zichzelf heeft bekendgemaakt, moet u uw oude menselijke natuur als oude kleren uittrekken; uw vroegere manier van leven, waardoor u geluk en vrede meende te vinden, maar die u in werkelijkheid dood en verderf bracht.
Uw denken moet grondig vernieuwd worden.
Sterker nog, u moet een heel nieuw mens worden, die alleen voor God leeft, zuiver en goed. Trek een nieuwe natuur aan als een stel nieuwe kleren.
(Efeziers 4: 21-24)
|
|
|
|
|
Lid
|
Harold schreef Daarom is het mooi dat we aankomend weekend mogen gedenken dat het niet van onze eigen inzet afhankelijk is 
En dan te bedenken dat ons beider lofliederen in het luchtruim dicht bij elkaar van het zelfde Westerkwartier mogen klinken. 
|
|
|
|
|
Lid
|
Rudy, Xander en Marc, jullie hoeft je nergens voor te schamen, en er valt jullie ook niks te verwijten, het is bij verschillende forumleden niet te zien dat zij "anders"zijn dan de wereld, dat is wat ik uit de teksten lees, die in de verschillende topics worden geschreven. Ik zou het heel erg jammer vinden als het forum dicht zou gaan, ook al lees ik alleen maar mee. Groetjes Discipel _______________ Geloven is door het horen
|
|
|
|
|
Lid
|
Eerlijk gezegd ben ik niet zo actief noch in het lezen nog minder in het schrijven en ik voel nou niet direct om eventuele gewraakte passages in dit verband op te zoeken .... maar mijn eerste gedachte is, waarom deze oplossing : (dreigen) een forum dicht te gooien...? De meeste forums hebben ook dit soort problematiek. Wie zich niet aan de regels houdt, krijgt een of meerdere persoonlijke waarschuwingen in z'n persoonlijke mailbox. Wordt er nog niet geluisterd dan wordt die persoon de toegang ontzegd voor X tijd of zoiets .... Moet hier toch ook kunnen? _______________ "Hoe kostelijk zijn mij uw gedachten, o God, hoe overweldigend is haar getal." Ps 139:17
|
|
|
|
|
Administrator
|
Aslanning schreef Eerlijk gezegd ben ik niet zo actief noch in het lezen nog minder in het schrijven en ik voel nou niet direct om eventuele gewraakte passages in dit verband op te zoeken .... maar mijn eerste gedachte is, waarom deze oplossing : (dreigen) een forum dicht te gooien...?
Het "dreigen met dichtgooien" komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is een resultaat van een langdurige periode forumbeheer waarbij de afgelopen jaren steeds weer dezelfde zaken / irritaties spelen. Het vervelende is, dat het een algemeen probleem is, zoals je zelf ook al aangeeft komt het ook op andere fora voor. Maar "vervelend zijn" waarbij de regels niet geschonden worden is geen aanleiding voor moderatie danwel ban. Dat is alleen wanneer de regels overtreden worden. Het gaat dus om de toonzetting ("C'est le ton qui fait la musique", zeggen de Fransen: het is de toon(soort) die de muziek maakt). En die toonzetting is af en toe "vals". Als we daar nou allemaal wat meer rekening mee houden, dan is er niets aan de hand. _______________ 2 Kor. 5:17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. http://www.bijbelstudie.info
|
|
|
#10 Maa 29 maa 2010 13:27
|
|
Lid
|
Rudy schreef Aslanning schreef Eerlijk gezegd ben ik niet zo actief noch in het lezen nog minder in het schrijven en ik voel nou niet direct om eventuele gewraakte passages in dit verband op te zoeken .... maar mijn eerste gedachte is, waarom deze oplossing : (dreigen) een forum dicht te gooien...?
Het "dreigen met dichtgooien" komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is een resultaat van een langdurige periode forumbeheer waarbij de afgelopen jaren steeds weer dezelfde zaken / irritaties spelen. Het vervelende is, dat het een algemeen probleem is, zoals je zelf ook al aangeeft komt het ook op andere fora voor. Maar "vervelend zijn" waarbij de regels niet geschonden worden is geen aanleiding voor moderatie danwel ban. Dat is alleen wanneer de regels overtreden worden. Het gaat dus om de toonzetting ("C'est le ton qui fait la musique", zeggen de Fransen: het is de toon(soort) die de muziek maakt). En die toonzetting is af en toe "vals". Als we daar nou allemaal wat meer rekening mee houden, dan is er niets aan de hand.
Een regel die je als admins heel goed in kunt vullen is: de respectvolle toon, niet op de man spelen (dus niet op personen, alleen op overtuigingen discussieren) . Als dit er niet is, is dat heel goed een reden om op te modden (m.i.) en dan gaat een topic direct weer beter lopen.... Dat moet je onderling even afstemmen en is niet heel veel werk. De users weten dan toch op een bep. moment dat ze gemod worden als ze een verkeerde toon gebruiken of de persoon aanvallen ipv de overtuiging, en hoef je er als admin je ook niet steeds over te verantwoorden... Maar je moet dan wel direct ingrijpen anders is het kwaad alweer geschied. (En ik heb dit ook allemaal niet gevolgd, maar heb er op een andere manier ervaringen mee dat dat goed werkt als je dit erg consequent doorvoert) _______________ Rom 12 12 Weest blijde in de hoop, geduldig in de verdrukking, volhardend in het gebed,
|
|
|
#11 Maa 29 maa 2010 14:28
|
|
Administrator
|
Priscilla schreef Een regel die je als admins heel goed in kunt vullen is: de respectvolle toon, niet op de man spelen (dus niet op personen, alleen op overtuigingen discussieren) . Als dit er niet is, is dat heel goed een reden om op te modden (m.i.) en dan gaat een topic direct weer beter lopen....
Helaas heb ik de regel "niet op de man spelen" erg vaak misbruikt zien worden op fora. Door moderators. Elk weerwoord tegen bijv. bepaalde stellingen werd dan opeens als "op de man spelen" gezien. Op zich bieden de regels wel bepaalde mogelijkheden, maar .. op een zeker moment is het gewoon "op" denk ik. >> NB!! Omdat er nog een 2e soortgelijk topic geopend is, sluit ik deze. >> Klik hier voor vervolg. _______________ 2 Kor. 5:17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. http://www.bijbelstudie.info « Laatste aanpassing door Rudy op Maa 29 maa 2010 14:31. »
|